Oglasi
Ali ste vedele?
  • da se vam v nosečnosti povečajo potrebe po mineralih in vitaminih
  • da je za nosečnico zelo pomembno, da prilagodi svojo prehrano večji potrebi po hranilih
  • da v času nosečnosti ne potrebujete prehrane za dve osebi, temveč samo izbor kakovostnih živil

Nosečnost in prehrana
Anketa

Ali vas je strah poroda?

Loading ... Loading ...

Zares dobra prehrana za otroke

 

Kaj je zdrava prehrana za otroke? Pa poglejmo pomembne točke, da razmislimo pri načrtovanju prehrane za vaše otroke.

Dobra uravnotežena prehrana je ključnega pomena za pravilno rast in razvoj otrok. Obstajajo standardna priporočila o kalorijah in prehranskih potrebah za otroke določene starosti. Vendar pa se lahko ljudje, ki imajo otroke doma zavedajo prehranjevalnih navad otrok. Najpogosteje otroci ponavadi preskočijo zajtrk in ne želijo, da jedo zdravo hrano, namesto da hrepenijo za hitro hrano, brezalkoholne pijače in nizko energijsko vrednostjo prigrizkov. To je zelo pomembno za starše in družinske člane za razvoj zdravih prehranjevalnih navad pri otrocih – jesti dobro hrano ob pravem času.

Ogljikovi hidrati morajo biti pomemben del prehrane otrok. Dejstvo je, da so najpogostejši vir energije in so pomembni tudi za skladiščenje in prevoz energije. Ogljikovi hidrati so odgovorni za pravilno delovanje imunskega sistema in različnih drugih razvojnih procesov. Nekatere od ogljikovih hidratov je potrebno vključiti v prehrano, to so riž, pšenica, koruza, kruh in testenine.

kosara-zdrava-hrana
Prehrana mora vsebovati zadostno količino svežega sadja in zelenjave, saj so zelo dober vir vitaminov, mineralov, vlaknin in drugih hranil. Še ena prednost sadju in zelenjavi je, da so z nizko vsebnostjo maščob in natrija. Obroki so lahko v obliki solat, sokov, pudingov itd. Lahko pa dodamo sveže ali suhe sadje in zelenjavo, medtem ko lahko pripravljamo kolačke, napitke in jogurte, tako da bodo otroci uživali ob jedi.
Mlečne izdelke kot so mleko, sir, maslo in jogurt, je treba vključiti v prehrano otrok. Mleko je bogato v skoraj vseh hranilih, kot so beljakovine, maščobe, kalcij in vitamin in je znano tudi kot odlična hrana. Kalcij je zelo pomemben za zdrave kosti in zobovje, za otroke.

Prehrana otrok je tudi sestavljena iz beljakovin, kot so ribe, jajca, meso, in stročnic. Beljakovine so potrebne za pravilno delovanje telesa, za izgradnjo mišic, in so tudi del hemoglobina. Treba je opozoriti, da je z železom bogata hrana, kot so kosmiči, zelena listnata zelenjava, jetra in riž.
Treba je dodati, da je mastna hrane, hitra hrana, nizka hranilna hrane, brezalkoholne pijače treba dati na minimum. Starši bi morali vedeti o interesu svojih otrok in jim dovoliti, da sodelujejo, medtem ko kupujejo zelenjavo, sadje in drugo hrano. Morajo biti seznanjeni s preferencami svojih otrok, njihovih želja. Otroci lahko sodelujejo pri pripravi jedi in poskusijo narediti svoje najljubše jedi in recepte za zdravo, hranljivo hrano.

Za otroka je najbolj pomembna varna in zdrava hrana. Vsi otroci potrebujejo najboljšo prehrano, ki jim jo lahko ponudimo, in zaščito pred škodljivimi sestavinami, ki bi jim lahko škodile. .

Uravnotežena prehrana v obdobju otroštva je dobra popotnica za kakovostno življenje in boljše zdravje. Zdrave prehranjevalne navade, ki jih otroci pridobijo v zgodnjem otroštvu, vplivajo na izbiro živil in način prehranjevanja tudi v kasnejšem življenjskem obdobju in s tem na zdravje v odrasli dobi.

Temelj zdravega prehranjevanja je pestra, raznolika prehrana. Pestra prehrana naj vključuje različne vrste žit in škrobnih živil, zelenjavo, sadje, mleko, mlečne izdelke, meso, ribe in kvalitetne maščobe.

Prepričana sem, da je od vsega najpomembnejša kakovostna hrana, ki jo dajemo otrokom, saj so od njih odvisni njihov razvoj, zdravje in sreča.

marjetka-zaloznik-predavanje-o-prehrani marjetka-zaloznik-priprava-hrane

PRIPOROČILA

Priporočila so, da so obroki vsak dan sveži, vsebujejo veliko sezonskega, ekološko pridelanega sadja in zelenjave, preko celega dneva pa morajo imeti otroci na voljo nesladkan čaj in vodo. Uporabljamo kakovostno sveže meso in mesne izdelke brez konzervansov. Meso nadomestimo tudi s svežimi ribami brez kosti. En – krat tedensko vključimo brezmesni dan.

Vsak dan ponudimo otroku drugo vrsto kruha ( rženi, ovseni, mlečni, polnozrnati, žemljice…). Otroku ponudimo dovolj mleka in mlečnih izdelkov. Pri pripravi solat moramo biti pazljivi, uporabljamo hladno stiskano oljčno olje in tudi pretežno visokokakovostne rastlinske maščobe. Ponudimo naravne dišavnice, umetnih začimbnih mešanic ne uporabljamo v prehrani otrok. V prehrano otrok čim več vključujemo različne žitarice (pira, ovseni kosmiči, pšenični kosmiči, prosena kaša, ajda, ješprenj, amarant, komut…) in stročnice (čičerika, leča) ter 100 % naravne sokove.

Kot dodatek otrokom ponudimo suho sadje in doma pripravljena peciva. Pri sladicah, sladkorju zlasti rafiniranemu bodite zmerni. Jedi ne solimo preveč in jih nikakor ne dosoljujemo.

Otrokom je potrebno zagotoviti minimalno 70 % celodnevnih energijskih in bioloških potreb, ki jim bodo v nadalje gotova dobra popotnica za življenje in ohranjanje zdravja, ki je naše največje bogastvo.

Pripravila: Marjetka Založnik, svetovalka za zdravo otroško prehrano

 

Oglasi
Google+
Anketa

Kateri teden nosečnosti, se vam je zdel najtežji?

Poglej odgovore

Loading ... Loading ...
Informacije

Zares dobra prehrana za otroke
5 (100%) 1 vote